چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما هدایت کنید؟2020-07-23
قیف بازاریابی راهنمای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار
این نکات کمک میکنند هم تأثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشید و هم روابط بهتری با دیگر صفحات بسازید. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند.
با تحلیل دقیق دادهها، بررسی رسانههای اجتماعی، استفاده از بازخورد مشتریان و بهرهگیری از روشهای متنوع بازاریابی، میتوانید شناخت عمیقی از مخاطبان هدف خود بدست آورید. این شناخت به شما امکان میدهد تا استراتژیهای بازاریابی خود را بهینه کرده و به شیوهای هدفمند و مؤثرتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در نهایت، این امر منجر به افزایش اثربخشی بازاریابی، بهبود محصولات و خدمات، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشتریان خواهد شد.
همچنین دموگرافیک مخاطبان شما (جنس، سن و علاقه) را نشان می دهد تا به شما کمک کند بفهمید کدام مناطق به محصول یا خدمات شما علاقه بیشتری دارند. در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... به زبان ساده تر، در این مرحله شخصی که نیازی دارد و می خواهد آن را رفع کند ترجیح می دهد که از خدمات یا محصول شما استفاده کند. شما باید سعی کنید مزیت رقابتی خود را بیابید و همواره محصول خود را بهبود دهید.
ابزارهای دیجیتال؛ دستیار هوشمند شما برای ساخت پرسونا
یا اگر خدماتی در زمینه تولید محتوا و سئو ارائه می دهید، مطمئنا مخاطبین هدف شما کوهنوردان و ورزشکاران نیستند. اگر شما یک کسب و کار را بدون شناختن مخاطبین هدف خود آغاز کنید، ممکن است رشد محدودی داشته باشید و از کارآفرینی خود ناامید شوید. اگر افرادی را هدف قرار دهید که از شما خرید نکنند، شما تنها ترافیک سایت خود را افزایش داده اید! همچنین این موضوع باعث می شود به فکر فرو روید که چرا هیچ کدام از بازدیدکنندگان از شما خرید نمی کنند. با علاقه به کار، تخصص و تلاش مداومشان، این خالقان محتوایی معمولاً یک دنبالکننده ثابت و وفادار جمع کردهاند—دنبالکنندگانی که با برند مناسب میتوان آنها را به دست آورد.
- {
- باید محتوای خودتان را به گونهای تولید کنید که با خصوصیات و رفتارهای مشترک مخاطبان بیشترین سازگاری را داشته باشد. |}
- با تولید محتوای باکیفیت و مرتبط، میتوانید به اهداف بازاریابی خود دست یافته و کسبوکار خود را رشد دهید. {
- با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. |}
- این اطلاعات به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را اصلاح کنید و محتوایی ایجاد کنید که در سطح عمیق تری با آنها طنین انداز شود. {
- هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. |}
- این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود.
این به معنای میزبانی وبینارها، کارگاه ها، و رویدادهایی است که آموزش، سرگرمی و الهام بخش است. Upwave یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی مشتری است که به بازاریابان کمک می کند تا نظرسنجی های ضروری تحقیقات مشتری را راه اندازی کنند و بینش ارزشمندی را از آنها ایجاد کنند. این پلت فرم به شما امکان می دهد داده های بازاریابی خود را در زمان واقعی تجسم کنید و موفقیت کمپین های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید. با یافتن کلمات کلیدی دقیق یا عبارات جستجویی که مشتریان شما جستجو می کنند، می توانید مشتریان بالقوه مناسب را برای محصول یا کسب و کار خود پیدا کنید. برای به دست آوردن دانش کامل از مخاطبان هدف خود، یکی از بهترین راه ها یافتن ابزار مناسبی است که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. سفر تحقیقاتی مشتری و بینش های ارزشمندی را در مورد انتخاب ها و بازخورد آنها به شما می دهد.
مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید.
گوگل و سایر موتورهای جستجو بهشدت روی اصالت محتوا حساس هستند و استفاده از محتوای کپی شده را بهراحتی تشخیص میدهند. تحلیل و ارزیابی عملکرد محتوا باید بهصورت دورهای انجام شود تا بتوانید به بهبود مستمر محتوای خود ادامه دهید. با استفاده از دادههای بهدستآمده، استراتژیهای خود را بازبینی و اصلاح کنید و همیشه به دنبال راههایی برای ارتقای کیفیت و جذابیت محتوای خود باشید. کیفیت نوشتار و ویراستاری نیز تأثیر زیادی بر جذابیت و خوانایی محتوا دارد. از زبان ساده و روان استفاده کنید و از جملات کوتاه و پاراگرافهای کوتاه برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.
یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال مهمترین ابزار رسانه اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف، استفاده درست و بهموقع از هشتگها است. هشتگ نقش بسیار موثری در جذب مخاطبان دارد و میتواند به کاربران و مشتریان بالقوه کمک کند که خیلی راحت و بدون هیچ دردسر خاصی به شما دسترسی پیدا کنند. وقتی میخواهید مخاطب هدف خود را مشخص و پیدا کنید، نترسید که این تعریف خیلی دقیق و تخصصی بشود؛ زیرا برای تعیین درست و دقیق مخاطبان هدف باید چنین اتفاقی بیفتد.
بررسی نظرات و پیشنهادهای مخاطبان به شما کمک میکند تا نیازها و انتظارات آنها را بهتر درک کنید و محتوای خود را بر اساس آنها بهبود دهید. به بازخوردهای مثبت توجه کنید تا بدانید چه جنبههایی از محتوای شما موفق بودهاند و بازخوردهای منفی را بهعنوان فرصتهای بهبود در نظر بگیرید. تصاویر و اینفوگرافیکها ابزارهای قدرتمندی برای تولید محتوا و جذب مخاطب هستند.
تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای مختلف میتواند به شناسایی مخاطبان هدف کمک کند. با اجرای کمپینهای تبلیغاتی و تحلیل نتایج آنها میتوانید ببینید که چه نوع مخاطبانی به تبلیغات شما واکنش نشان میدهند. برای جمعآوری بازخورد مشتریان میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید.
اگر میخواهید شات زمان طولانیتری در پیج شما باشد، میتوانید از پست استفاده کنید. در این روش یک تصویر یا ویدئو از صفحه یا محصول شخص مورد نظر منتشر میکنید و در کپشن توضیحاتی درباره آن مینویسید. در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید.
این امر به افزایش اثربخشی کمپینهای بازاریابی شما کمک میکند و باعث میشود تا پیامهای شما با مخاطبان بیشتری در تعامل قرار گیرد. با جمعآوری و تحلیل این اطلاعات، میتوانید یک تصویر واضح و دقیق از مشتریان ایدهآل خود ایجاد کرده و استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در نهایت، برخی از مشاغل در اصلاح و به روز رسانی مداوم درک خود از مخاطبان هدف خود شکست می خورند. آنها فکر می کنند وقتی مشتری ایده آل خود را شناسایی کردند، می توانند آن را تنظیم کنند و فراموش کنند.
از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش میدهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت میکند. این نوع بازاریابی شامل روشهای مختلفی مانند بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات کلیکی (PPC)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی محتوایی میشود. پرسونای مخاطب و پرسونای مشتری هر دو ابزارهایی هستند که به کسبوکارها در شناخت بهتر گروههای هدف کمک میکنند، اما تفاوتهای کلیدی میان آنها وجود دارد. پرسونای مخاطب تصویری کلی از ویژگیها، نیازها و رفتارهای گروهی از افراد میدهد که ممکن است با محتوای شما تعامل کنند، بدون اینکه لزوما قصد خرید داشته باشند. این پرسونا به بازاریابان کمک میکند تا محتوایی تولید کنند که برای جذب و درگیر کردن این گروهها مناسب است. راه های شناخت مخاطبان هدف برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وقتی برای اولین بار در بازاریابی شروع کنید شاید در وحله ی اول گمان کنید که ترافیک مهم ترین بخش است . به گفتهی Inc. magazine، Fun and Function تمام جوانب این کار را در نظر گرفته بود امادر نهایت تحلیل هزینه و سود آنها را به این نتیجه رساند که نباید فعالیتهایشان رابه مدارس تعمیم دهند. این، یک نمونه بسیار خوب است که نحوه استفاده از مخاطبین هدفبرای تصمیم گیریهای سخت را نشان میدهد. در ادامه چندنمونه از تاثیرات مثبت تعریف مخاطبین هدف به کمپانیهای واقعی جهت رشد برند و جذبمشتری را بررسی میکنیم. حالا که ازمخاطبین نظرسنجی کرده و گفتگو با آنها را آغاز کردید، یادداشتهایی که تهیه کردهاید را بررسی کنید تا اعتراضات و مشکلات مخاطبین را شناسایی کنید. اگر قرار باشد فقط با یک شخص صحبت کنید –فردی که آن سوی صفحه کامپیوتر قرار دارد – باید تا جای ممکن درباره او اطلاعات کسبکنید.
وقتی نوبت به درک مخاطبان هدف ایده آل شما می رسد، جمعیت شناسی فقط نوک کوه یخ است. در حالی که دانستن سن، جنسیت، موقعیت و شغل مخاطبان شما میتواند بینشهای ارزشمندی را ارائه دهد، این روانشناسی است که واقعاً کلید باز کردن قفل انگیزهها، خواستهها و رفتارهای مخاطبان را دارد. روانشناسی به جنبه های روانشناختی مخاطبان شما عمیق تر می پردازد و ارزش ها، نگرش ها، علایق و سبک زندگی آنها را آشکار می کند.
اگر به دنبال راهکارهایی الهامبخش برای رشد کسبوکارتان هستید، این مقاله همان نقطه شروعی است که به آن نیاز دارید. این ابزارها نهتنها سرعت تحلیل را افزایش میدهند، بلکه خطای انسانی را نیز کاهش میدهند و به شما تصویری جامع و دقیق ارائه میکنند. هر مشتری داستان خودش را دارد، اما چیزی که همه آنها را به هم پیوند میدهد، اهداف و نیازهاست.
استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. برخی از این اطلاعات بهگونهای است که اگر این تست را انجام نمیدادید هرگز به چنین اطلاعاتی دست پیدا نمیکردید. تا به اینجا توانسته اید که مخاطبین هدف خود را پیدا کنید؟ خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اول از همه چند گزینه به عنوان تبلیغات (در صورت وجود) نمایش داده می شود. پس از آن لیستی از سایت ها و وبلاگ ها وجود دارد که اطلاعات مختلفی از بلیط های هواپیما در اختیار شما قرار می دهند. مراقبت از روابط با مشتریان ضروری است، زیرا آنها اطلاعات مربوط به برند شما را در اینترنت و با دوستان یا خانواده خود در میان می گذارند.
برای بهبود دسترسی و افزایش بازدیدکنندگان، رعایت اصول سئو در تولید محتوا بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پراهمیت در متن، عناوین و توضیحات متا، بهینهسازی تصاویر با استفاده از تگهای ALT و ایجاد لینکهای داخلی و خارجی به منابع معتبر ازجمله این اصول است. همچنین، توجه به طول محتوای متنی و ایجاد تجربه کاربری مناسب در صفحات وب میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی محتوای شما در موتورهای جستجو داشته باشد. ایجاد پرسوناژهای مخاطبان یکی دیگر از روشهای مؤثر در شناخت نیازهای آنهاست. پرسوناژها، نمایشی خیالی از مشتریان ایدهآل شما هستند که بر اساس تحقیقات و دادههای واقعی ایجاد میشوند و به شما کمک میکنند تا بهتر بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. برای ایجاد پرسوناژ، میتوانید از ابزارهایی مانند Xtensio یا HubSpot Persona Maker استفاده کنید تا پرسوناژهای دقیقتری بسازید.
در کنار فکر کردن به نیاز کاربر هدف به چیزهایی که قطعاً نمی خواهند و از چه چیزهایی اجتناب می کنند نیز فکر کنید . چیزی که الان باب شده است این است تعداد افرادی که به دنبال فالوور اینستاگرام هستند بیشتر از آن هایی است که به دنبال سئو هستند . هیچ وقت قرارنیست از رقبا کپی کنید چون این کار شما را به موفقیت نمیرساند. مثلاً آیا شمابه کامنتهای وبلاگتان پاسخ میدهید؟ Neil Patel یکی ازبنیانگذاران Crazy Egg همیشه به تمام سوالات پاسخ میدهد.
بازاریابی و فروش؛ دو مفهوم متفاوت با یک هدف مشترک
در بازار B2B، فرایند فروش معمولاً پیچیدهتر است و ممکن است مراحل بیشتری در قیف وجود داشته باشد. این تفاوتها باعث میشود که استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی در این دو مدل متفاوت باشند. در حین تجزیه و تحلیل رقابت، به دنبال کشف شکاف در تلاش های بازاریابی آنها باشید.
و در نهایت، آنها به طرفدارانی تبدیل می شوند که به شما کمک می کنند پیام خود را به جهان منتقل کنید. بنابراین، از شخصی شدن، خلاقیت و درگیر شدن در گفتگوهایی که برای مخاطبانتان اهمیت دارد نترسید. با کمک این ابزارهای تحقیقاتی سفارشی، می توانید از هدر دادن زمان و پول خود برای عرضه محصولات خود به مخاطبان اشتباه جلوگیری کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا بازخورد مشتریان بالقوه خود را برای محصولات خود جمع آوری کنید تا بتوانید راه حلی ارائه دهید که مطابق با انتظارات و خواسته های مشتریان باشد. اگر چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید دسترسی به سؤالات جستجویی است که مخاطبان هدف شما از آنها استفاده می کنند، ابزار کلمه کلیدی یک انتخاب عالی است.
او دوست دارد زمانی را در داخل خانه بگذراند و در اوقات فراغت خود یوگا تمرین کند. مسلماً این کهگفته میشود امروزه بازاریابی محتوا برای تمام کارآفرینان در هر صنعتی ضروری است،بی دلیل نیست. بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه منجر به جذب ترافیک برای سایتتان میشود،موضوعاتی برای بحث و گفتگو ایجاد میکند. برای رسیدن بهاین هدف باید مخاطبین هدفتان را مشخص کرده و آنها را به سمت مطالب بازاریابی هدایتکنید که برایشان جذابیت داشته باشند در غیر این صورت هیچ تضمینی برای رسیدن بهنتایج مطلوب وجود نخواهد داشت. احتمالاً همینمثال اهمیت تعریف مخاطبین هدف را به خوبی برای شما مشخص کرده است.
درک نحوه عملکرد سایر مشاغل و نحوه سفر خرید آنها برای یافتن مخاطب مناسب کلیدی است. کارهایی که آنهاانجام نمیدهند را مشخص کنید تا بتوانید مخاطبین را بهتر به خواستهها ونیازهایشان برسانید. یا مثلاً اگر قرار نیست به افرادی با سن بالاتراز ۵۰ سال خدمات ارائه کنید، باید این موضوع را از قبل مشخص کنید. محتوای باکیفیت باید اطلاعات دقیق، کاربردی و جذاب را به مخاطبان ارائه دهد تا تجربهای ارزشمند برای آنان فراهم کند. شناخت بهتر مخاطبان منجر به ارائه خدمات بهتر و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان میشود. مشتریان راضی بیشتر به برند شما وفادار میمانند و احتمال خرید مجدد آنها افزایش مییابد.
{نکات حیاتی در تجربه کاربری که فروشگاه اینترنتی شما به آن نیاز دارد
|}وقتی همه اجزا کنار هم قرار بگیرند، تصویری واضح از مخاطب خود خواهید داشت که کلید موفقیت در بازاریابی و ارتباط موثر است. در لحظه ای که کاربر هدف خود را شناسایی کردید می توانید کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید و افزایش ترافیک و همچنین افزایش درآمد را داشته باشید . او مدرک روزنامه نگاری دارد و درباره محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی و زندگی در نزدیکی ساحل وبلاگ می نویسد و پست می گذارد. ویرجینیا همیشه راهاندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال میکند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت میکند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد.
این ابزارها می توانند اطلاعاتی در مورد همه چیز از سطح درآمد گرفته تا عناوین شغلی و علایق و رفتارها ارائه دهند. در اینجا در Squeeze Growth، او در مورد بازاریابی آنلاین می نویسد و به بررسی نرم افزارهای قوی می پردازد. Userlytics دارای یکی دیگر از ویژگی های برجسته ضبط صفحه و وب کم است که با آن می توانید واکنش کاربران را هنگام پاسخ دادن به سوالات در نظرسنجی درک کنید. این سیستم به بزرگترین شرکتهای جهان امکان میدهد تا قدرت مفیدترین داراییهای خود، یعنی دادههای بازاریابی و افراد خود را کشف کنند. Tableau یک ابزار هوش تجاری است که به بازاریابان در اتصال، کاوش و تجسم داده های بازاریابی خود کمک می کند تا بینش ارزشمندی در مورد هزینه های رسانه دیجیتال، سفرهای مشتری و غیره ایجاد کنند. نسخه رایگان AnswerThePublic نیازهای اساسی بازاریابان و وبلاگ نویسان را برآورده می کند.
در این مقاله، به بررسی جامع بازاریابی اینترنتی، اهمیت آن، انواع روشها، مزایا و ابزارهای پرکاربرد آن میپردازیم. برای موفقیت در نیچ مارکتینگ، باید مشتریان خود را بهتر از هر کسی بشناسید. این شناخت به شما امکان میدهد محصولاتی خلق کنید که دقیقاً مطابق با نیازهای خاص آنها باشد. این کار با استفاده از تحلیل رفتار مشتریان از طریق ارسال پیامک مشاغل، شناسایی ترجیحهای آنها و حتی دردسرهایی که در حال حاضر با آن روبهرو هستند، آغاز میشود. ابزارهای شنود اجتماعی، نظرسنجیها و بررسی دقیق پرسونای خریدار، مسیر شما را برای درک بهتر مشتریان هموار میکند.
تبلیغات هدفمند همیشه بازدهی بالاتری نسبت به تبلیغات انبوه دارد و در بازاریابی اینترنتی نیز میتوانید از این روش استفاده کنید. برای مثال، میتوانید تبلیغات ریتارگتینگ را به کار بگیرید تا کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کردهاند را دوباره هدف قرار دهید. این روش هزینههای تبلیغاتی شما را بهینه میکند و نرخ تبدیل را افزایش میدهد. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند.
برای اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید. این روش معمولاً هزینۀ بالایی دارد و به مخاطبان محدودی نیز نمایش داده میشود. این اطلاعات به شما امکان میدهد پرسوناهایی دقیقتر و متناسبتر بسازید و برای پروموشن کمپینهایی طراحی کنید که شانس موفقیت بیشتری دارند. تصور کنید قرار است برای یک مهمانی بزرگ برنامهریزی کنید، اما نمیدانید چه کسی مهمان شماست. غذای دریایی میپزید یا یک پیتزای خوشمزه؟ دسر شکلاتی سفارش میدهید یا میوههای استوایی؟ اگر مخاطبان خود را نشناسید، همه چیز به شانس بستگی دارد. پرسونای مخاطب همان نقشه راهی است که شانس را کنار میزند و شما را به هدف درست میرساند.
برای بهبود مستمر استراتژیهای ترویج محتوا، لازم است عملکرد پستهای خود را تحلیل و ارزیابی کنید. از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای بررسی میزان تعامل، تعداد بازدیدها، لایکها و به اشتراکگذاریها استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. این تعاملات به شما کمک میکند تا روابط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید و محتوای خود را بهبود بخشید. همچنین، تعامل مثبت با مخاطبان میتواند به افزایش اعتماد و وفاداری آنها نسبت به برند شما منجر شود.
وقتی که به بالای قیف نگاه می کنید، ایده اصلی ایجاد محتوا بر اساس موضوعات عمومی با بیان ساده است. می تواند شامل محتواهای آموزشی، از جمله شفاف سازی یا کنجکاوری در مورد محصولات یا خدمات خود باشد یا چیزی که به نوعی با صنعت شما در ارتباط است. حال که اهمیت انتخاب درست مخاطبین را متوجه شدید، بیایید چگونگی پیدا کردن مخاطب هدف را ببینیم. به طور کلی شما می خواهید افرادی را به عنوان مخاطب هدف شناسایی کنید که از شما خرید کنند. بازاریابی دشوار است، بنابراین چرا باید بخواهید به دنبال آدم های اشتباهی بروید؟ این موضوع باعث می شود که زمان و هزینه بسیاری را مانند کسب و کارهای متعددی از دست بدهید.
دیدگاههای شما برای ما ارزشمند است و به ما کمک میکند تا محتوای بهتری ارائه دهیم و نیازهای شما را بهتر برآورده کنیم. از توضیحات alt برای تصاویر استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصاویر را درک کنند. همچنین، اندازه تصاویر را بهینهسازی کنید تا سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد. تصاویر باکیفیت بالا و حجم کم میتوانند تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند و نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش دهند.
بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند. اگر هر روز در حال شات کردن صفحات مختلف باشید، ممکن است مخاطبان خسته شوند و حتی صفحه شما را ترک کنند.
همچنین میتوانید اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشتریان را از دادههای فروش استخراج کنید. روشهای بازاریابی آنلاین، امروزه ابزاری بسیار قوی برای پیا کردن مخاطب هدف محسوب میشوند. این مرحله از تحقیقات بازار به شما کمک میکند تا نیازها، ارزشها، باورها و انگیزههای مخاطبان هدف را درک کنید. با داشتن این اطلاعات، میتوانید محتوا و پیامهای بازاریابی خود را بر اساس احتیاجات و موانع روحی مخاطبان شخصیسازی کنید و ارتباط عمیقتری با آنها برقرار کنید. نیچ مارکتینگ فرصتی استثنایی برای کسبوکارهایی است که میخواهند از رقابت بیپایان در بازارهای گسترده فاصله بگیرند و با تمرکز بر یک بازار خاص، جایگاهی متمایز و ارزشمند خلق کنند.
نظرات و بازخوردهای کاربران میتوانند اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد نیازها و مشکلات آنها فراهم کنند. بررسی نظرات کاربران در وبسایت، شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت محتوای خود را بشناسید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. تولید محتوای مرتبط با نیازها و علاقهمندیهای مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا ارتباطی مؤثرتر و پایدارتر با آنها برقرار کنید. برای این منظور باید به دقت بفهمید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقهمند هستند و چه اطلاعاتی برای آنها ارزشمند است. ارائه محتوای ارزشمند و مفید به مخاطبان خود، به شما کمک میکند تا اعتماد مخاطبان را به دست آورده و بازدیدها و در نهایت فروشهای خود را افزایش دهید.
با تحلیل دادههای کمپینهای تبلیغاتی نمایشی میتوانید بفهمید که چه نوع مخاطبانی به این نوع تبلیغات واکنش نشان میدهند. اطلاعات به دست آمده از این مرحله به شما کمک میکند تا یک تصویر ابتدایی از افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند، پیدا کنید. در این مقاله به بررسی استراتژیهای نوین بازاریابی محتوایی برای افزایش فروش آنلاین میپردازیم و نشان میدهیم چگونه با خلاقیت و نوآوری میتوانید مخاطبان خود را جذب و فروش را افزایش دهید. مراحل آگاهی مشتریان نشان میدهد که هر مشتری در زمان خاصی از فرآیند خرید نیاز به پیام و محتوای متفاوتی دارد.
شرکت در رویدادها و نمایشگاهها فرصتی استثنایی برای تعامل مستقیم با مشتریان و نمایش ارزشهای برند شماست. این رویدادها به شما امکان میدهند تا در محیطی رقابتی، محصولات یا خدمات خود را به مشتریان هدف عرضه کنید. ایده در اینجا این است که هر مخاطب را از طریق یک کمپین جداگانه هدف قرار دهیم و همچنان به بخش کلی از طریق رسانه های اجتماعی و سایر تلاش های بازاریابی توجه کنیم. حتماً کمپینها را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما چقدر خوب پاسخ میدهد تا مطمئن شوید که با بخش مناسب کار میکنید. به ایجاد مخاطب ادامه دهید زیرا تجزیه و تحلیل بازار شما اطلاعات جمعیتی جدیدی را نشان می دهد که می توانند مشتری شوند.
نظرسنجیها معمولاً بر کشف اطلاعات ارزشمند درباره گروه نظرسنجیشده تمرکز دارند، مانند سطح دانش آنها یا اینکه چه چیزی را بهعنوان یک خدمات ارزشمند تلقی میکنند. با رعایت اصول ارتباط موثر و استفاده از ابزارهای مناسب، میتوانیم ارتباطی قوی و پایدار با مخاطبان خود برقرار کنیم و به موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ دست یابیم. این اطلاعات به ما این امکان را میدهد که برنامههای مارکتینگ خود را به گونهای طراحی کنیم که بهترین نتیجه را در هر کانال ارتباطی بدست آوریم و به بهبود نتایج کلی کمک کنیم. به عنوان مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی برای یک محصول خاص طراحی شود و مخاطب هدف به درستی تعریف نشود، احتمالاً این کمپین نتایج مطلوبی نخواهد داشت.
بهعنوانمثال، اینستاگرام برای محتوای تصویری و بصری، لینکدین برای محتوای حرفهای و بیزنسی، توییتر برای اخبار و محتواهای کوتاه و فیسبوک برای محتوای متنوع و عمومی مناسب هستند. ویدیوها یکی از مؤثرترین انواع محتوا هستند که میتوانند بهراحتی توجه مخاطبان را جلب کنند. از ویدیوهای آموزشی، مصاحبهها و نمایش محصولات برای ارائه اطلاعات به مخاطبان استفاده کنید. ویدیوهای کوتاه و جذاب، با داشتن عنوانها و توضیحات مناسب، میتوانند بهسرعت مخاطبان جدیدی را به سمت خود جذب کنند. پس از جمعآوری بازخوردها، باید آنها را تحلیل کنید تا به بینشهای ارزشمندی دست یابید.
چیزی که برای شما جذاب و عالی به نظر می رسد، ممکن است از نظر مشتریان اینطور نباشد. فالورها، لایک کننده ها، منتشرکنندگان و کسانی که در پست های سایت یا شبکه های اجتماعی کامنت می گذارند را بررسی کنید. این سوالات را از خود بپرسید و خواهید فهمید که دقیقا مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند. بنابراین به یاد داشته باشید که تلاش برای رسیدن به همه افراد برای اینکه فروش و سود خود را افزایش دهید بی فایده است. پیاده سازی و گسترش کسب و کارها در فضای مجازی توسط دیجیتال برندینگ در آژانس دیجیتال ایتروز. از این تکنیکها کدامیک را در کسبوکار خود استفاده کردهاید؟ به نظر شما کدام روش تاثیر بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.
چرا که با به کارگیری این استراتژیها، مخاطبانی را هدف تبلیغات خود قرار میدهید که علاقۀ بیشتری به کسبوکار شما دارند و با سرمایهگذاری روی آنها، نرخ تبدیل مخاطبان عادی به مشتری را افزایش میدهید. تبلیغات کلیکی، یکی از استراتژیهای بازاریابی آنلاین است که شامل پرداخت هزینه به ازای هر کلیک روی تبلیغات برند در وبسایتهای مختلف یا رنک اول نتایج گوگل میشود. به این روش میتوانید ترافیک ورودی وبسایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوبترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وبسایت کسبوکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. برای موفقیت در دنیای کسبوکار، داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی ضروری است.
لینک منبع