بهینه سازی موبایل فرندلی کاربردی

روش رفع خطاهای Mobile Usability کنسول جدید گوگل موبایل فرندلی

با استفاده از این ابزارها می‌توانید مطمئن شوید که سایتتان هم از نظر تجربه کاربری و هم سئو بهینه شده است و کاربران موبایل را به بهترین نحو جذب می‌کند. موبایل فرندلی بودن سایت‌ها نه تنها برای کاربران مهم است، بلکه به‌صورت مستقیم بر سئو و رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیر می‌گذارد. استفاده از این ابزارها به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید سایتتان در موبایل به‌درستی نمایش داده می‌شود و تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد. همچنین، با بهبود سرعت و عملکرد سایت در موبایل، می‌توانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و در جلب اعتماد کاربران موفق‌تر باشید. محتوای تولیدشده برای سایت‌های موبایل فرندلی باید با نسخه دسکتاپ متفاوت باشد.

شما می‌توانید با وارد کردن آدرس URL سایت خود در این ابزار، نتایج دقیقی درباره مشکلات احتمالی دریافت کرده و اقدامات لازم برای بهبود را انجام دهید. یک سایت موبایل فرندلی به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که در صفحات کوچک‌تر مثل موبایل و تبلت به‌خوبی در دسترس و قابل استفاده باشد. اولویت در این نوع طراحی، تعامل ساده‌تر کاربران با سایت در گوشی‌های همراه است. در مقابل، سایت‌های دسکتاپ فرندلی برای کار با لپ‌تاپ یا کامپیوترهای رومیزی بهینه شده‌اند. AMP روشی است که با استفاده از آن می‌توانید سرعت صفحات سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه‌ کنید. در واقع گوگل پروژه AMP را با هدف بهینه‌سازی صفحات سایت و بارگذاری سریع آن‌ها در دستگاه‌های موبایل ایجاد کرد.

این بدان معناست که خزنده‌های Google ابتدا سایت تلفن همراه شما را می‌خوانند. داشتن سایتی که سازگار با موبایل نباشد به موقعیت شما در نتایج جستجو لطمه می زند و منجر به ترافیک کمتر، سرنخ کمتر و کاهش درآمد کسب و کار شما می شود. شایان ذکر است بروزرسانی های الگوریتم موبایل فرندلی یا موبایل گدون گوگل فقط رتبه بندی و نتایج حاصل از جستجو با موبایل و تبلت را تحت تاثیر قرار می دهد و تأثیری بر سئو سایت روی دسک‌تاپ نخواهد داشت. یکی از روشهای تست موبایل فرندلی بودن سایت، استفاده از ابزار شبیه ساز موبایل گوگل کروم است. سپس با فشردن کلید F12 وارد محیط Dev Tools شوید و بعد از آن با فشردن Ctrl+Shift+M یا با توجه به تصویر زیر با کلیک بر روی آیکون موبایل می توانید از شبیه ساز موبایل گوگل کروم استفاده کنید.

با استفاده از AMP، صفحات سایت شما رتبه بهتری در جستجوی گوگل خواهند داشت، چرا که زمان بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شود. برای شروع، طراحی سایت باید بر اساس سازگاری با دستگاه‌های موبایل انجام شود. در طراحی ریسپانسیو، سایت به‌طور خودکار اندازه، فونت‌ها و طرح‌های خود را با صفحه نمایش دستگاه کاربر تطبیق می‌دهد، به‌طوری که سایت در هر دستگاهی به‌درستی نمایش داده می‌شود. همچنین دکمه‌های لمسی باید به‌اندازه کافی بزرگ باشند تا کاربر به‌راحتی آن‌ها را لمس کند. دیگر مواردی مانند استفاده از فونت‌های خوانا و جلوگیری از اسکرول افقی نیز باید در نظر گرفته شوند. به خاطر داشته باشید که از دکمه های به اندازه کافی بزرگ در یک صفحه لمسی کوچک استفاده کنید.

با یک URL جداگانه برای موبایل، یک سایت موازی برای کاربران موبایل ایجاد می کنید. این به شما امکان می دهد یک تجربه سفارشی برای افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه از وب سایت شما بازدید می کنند ایجاد کنید. الگوریتم موبایل گدون گوگل (mobilegeddon) بیش از اینکه یک تهدید برای وب سایت شما باشد، یک فرصت بی نظیر برای رشد و بهینه سازی سایت است. بررسی موبایل‌فرندلی یکی از موارد حیاتی در سئو تکنیکال است که به بهبود تجربه کاربری وب‌سایت بر روی دستگاه‌های همراه کمک می‌کند. تصاویر و محتواهای حجیم می‌توانند سرعت بارگذاری صفحات را کاهش داده و تجربه کاربری را به خطر بیندازند. با این سایت می‌توانید تا ۵۰ آدرس URL را به‌طور هم‌زمان از نظر سازگاری با موبایل بررسی کنید.

شما می‌توانید سایت خود را در نسخه دسکتاپ و موبایل برای فاکتورهای Performance ،Accessibility ،Best Practices ،SEO ،Progressive Web App بررسی کنید. پیش‌تر گفته شد که اغلب مخاطبان ما این روزها از طریق گوشی‌های همراه خود به شبکه جهانی نت وصل می‌شوند. بنابراین برای جلب رضایت بخش زیادی از کاربران، به طراحی سایت موبایل فرندلی نیاز داریم. این روش اگرچه مزایای خودش را دارد اما نسبت به طراحی سایت سازگار با گوشی همراه و تبلت، نیازمند صرف زمان، هزینه و انرژی بیشتری است. برای اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت، گوگل ابزاری به نام Mobile-Friendly Test ارائه کرده است که به شما کمک می‌کند وضعیت بهینه‌سازی سایت خود برای موبایل را بررسی کنید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که آیا سایت شما Mobile Friendly است یا نیاز به بهبود دارد.

Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته را برای مهم ترین بخش های سایت شما اضافه می کند، که می توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید. کوچک کردن کد به این معنی است که دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS را گروه بندی و به هم پیوند می دهید. در نتیجه، مرورگر مجبور است فایل های کمتری را بارگذاری کند، که منجر به سایت سریعتر می شود. پیاده سازی این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. یا می‌توانید از بهینه‌سازی پلتفرم خودکار Cloudflare برای وردپرس استفاده کنید تا یک بار پیشرفت‌ها را به دست آورید. نوشته چند راهکار ساده برای داشتن یک سایت موبایل فرندلی اولین بار در داده پردازان راستین.

برچسب های عنوانبرچسب های عنوان  اولین چیزی است که مخاطب شما در نتایج جستجو می بیند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL صفحه ای را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید و روی “Test URL” کلیک کنید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. همانطور که میبینید، ورزش3 در همان نمای کلی در موبایل نشان داده شده و برای مشاهده بخش های صفحه، نیاز به زوم و اسکرول کردن صفحه داریم. در این مقاله قصد دارم راحت ترین راهکارهای تست Mobile Friendly سایت را آموزش بدهم.

اغلب یکی از مزایای استفاده از قالب های وردپرس جدید است که به صورت پیشفرض با ویژگی ریسپانسیو یعنی سازگار با گوشی های تلفن همراه ارائه می شود. از کاهش اندازه تصاویر گرفته تا برش دادن HTML غیر ضروری و بهینه سازی اسکریپت های فشرده و غیره. سایت تلفن همراه خود را طوری سازماندهی کنید تا افراد بتوانند آنچه را که نیاز دارند بدون نیاز به تایپ در قسمت جستجو پیدا کنند یا بدون پر کردن فرم تماس با شما تماس بگیرند. همانطور که میبینید، سایت ورزش 3 ریسپانسیو نیست و این موضوع را میتوان از وجود علامت “اسکرول افقی” در انتهای صفحه مشاهده کرد. بله، سایتی که به‌راحتی در موبایل قابل استفاده باشد، می‌تواند نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهد و باعث جذب کاربران بیشتری شود. اگر می‌خواهید سایت خودتون رو با سلیقه خودتون طراحی و ریسپانسیو کنید، دوره آموزش طراحی سایت و دوره آموزش سئو بهترین انتخاب برای شماست.

شما باید یک سایت داشته باشید که با هر صفحه ای که در آن مشاهده می شود سازگار باشد. ۲- به الگوریتم های گوگل کمک می کند تا بدون نیاز به اشاره به وجود صفحات متناظر موبایل و دسکتاپ، به درستی ویژگی های ایندکس سازی به صفحه را اختصاص دهد. شناخت توانایی ها و محدودیت های تکنولوژی های موبایل و تبلت شما را در طراحی وبسایت موبایلی کمک می کند. سایت هایی که براساس تکنولوژی های موجود در موبایل طراحی شده، وب سایت های mobile-friendly مینامیم. موتورهای جستجو نه تنها با موبایلی نبودن سایت کنار می آیند بلکه اینگونه وبسایت ها را در نتایج جستجو حذف می کنند. وقتی که تصمیم گرفتید پوسته‌ی وردپرسی برای سایت‌تان انتخاب کنید یا اینکه سفارش طراحی سایت را به شرکت طراحی سایت دادید، حتما مطمئن باشید که Responsive web design باشد.

در این بخش به بررسی مراحل اصلی برای تبدیل سایت خود به یک سایت موبایل فرندلی خواهیم پرداخت. این مراحل می توانند شما را در مسیر بهینه سازی سایت و بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل راهنمایی کنند. بهبود تجربه کاربری و بهبود رتبه سرچ گوگل، سایت را در معرض دید قرار می‌دهد و انگیزه بیشتری به مخاطب برای طی‌کردن مسیر تبدیل‌شدن به مشتری می‌بخشد. در واقع فضای کاربرپسند و دسترسی ساده و سریع به تمام بخش‌های سایت، باعث می‌شود تا کاربران تعامل بهتری با سایت شما داشته باشند و به بازدید صفحات مختلف دیگر هم علاقه‌مند شوند. در نهایت از افرادی که در سایت شما می‌مانند، شمار بیشتری ممکن است فرایند خرید کالا و دریافت خدمات را طی کنند. بنابراین موبایل فرندلی بودن سایت از راه‌های مستقیم و غیرمستقیم نرخ تبدیل و میزان فروش سایت را افزایش می‌دهد.

هنگامی که یک کاربر از طریق موبایل خود وارد سایتی می شود که نمی تواند متن آن را به درستی بخواند یا روی پیوندها و ناوبری آن به راحتی کلیک کند مطمئنا از سایت خارج می شود به سایت دیگری مراجعه می کند. در این نوع طراحی، سایت به طور خودکار با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر (موبایل، تبلت یا دسکتاپ) تغییر اندازه می دهد و تمام محتوا و عناصر سایت به صورت بهینه شده در دسترس کاربر قرار می گیرد. موبایل فرندلی بودن سایت در دنیای دیجیتال امروز یکی از الزامات اساسی برای موفقیت آنلاین است. وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، نه تنها از نظر سئو و رتبه‌بندی دچار مشکل خواهند شد، بلکه احتمال از دست دادن بخش بزرگی از مخاطبان خود را دارند. بهینه‌سازی سایت برای موبایل شامل استفاده از طراحی ریسپانسیو، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری، ساده‌سازی ناوبری و استفاده از ابزارهای تست Mobile Friendly گوگل است. در انتها امیدواریم که همه شما عزیزان در هر مسیری که قرار دارید به موفقیت‌های روز افزون دست یابید؛ ممنون از اینکه تا آخر این نوشته همراه ما بودید.

بهترین بخش این است که شما مجبور نیستید هر صفحه را در دستگاه تلفن همراه خود بارگذاری کنید تا بتوانید از قابلیت ریسپانسیو بودن سایت خود مطلع شوید. آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از این پلتفرم محبوب اجتماعی، کسب‌وکارتان را به‌طور حرفه‌ای شروع و مدیریت کنید. این آموزش شامل نکات کلیدی برای ایجاد محتوای جذاب، افزایش دنبال‌کنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی است. با رعایت این مراحل و بهبود موبایل‌فرندلی وب‌سایت، می‌توانید بهبود قابل توجهی در نمایش و رتبه‌بندی وب‌سایت خود بر روی دستگاه‌های همراه داشته باشید. چنانچه در فکر به روز رسانی موبایل و یا طراحی مجدد برای وب سایت شرکت خود هستید، به احتمال زیاد باید با یک توسعه‌دهنده وب واجد شرایط مشورت کنید. اگر مایل به ارزیابی تکمیلی از وب سایت سازمان خود هستید، می‌توانید با ما در شرکت طراحی سایت در شیراز تماس بگیرید.

Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. این کار را انجام ندهید، و ممکن است سایت دسکتاپ خود را به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان دهید – یک نه بزرگ. در این مقاله از سایت آموزی قصد داریم جهت استفاده شما همراهان همیشگی به بررسی مفهوم موبایل فرندلی (  Moblie-Friendly ) و اهمیت آن در ارتقای سئوی وبسایت ها بپردازیم. موتور جستجوی گوگل به سایت هایی که از تکنولوژی ریسپانسیو استفاده کرده باشند و به درستی با موبایل قابل مشاهده باشند،(کاربرنیازی به زوم یا اسکرول کردن نداشته باشد) لقب موبایل فرندلی می دهد. به همین جهت نام این الگوریتم نیز در میان وب مستر ها به موبایل فرندلی شهرت یافته است.

اول از همه، شما باید تعیین کنید که آیا سایت شما در حال حاضر موبایل فرندلی است یا خیر یعنی دارای صفحات سازگار با موبایل است یا خیر. به خریداران موبایل کمک کنید تا چیزهایی را در سایت شما بیابند بدون اینکه مجبور باشند در طول مسیر از لایه های زیادی استفاده کنند. منوها و فیلترهای سایت در نسخه موبایل به راحتی قابل دسترسی باشند، بنابراین فقط چند ضربه طول می‌کشد تا از صفحه اصلی به صفحه مورد نظر بروند. Varzesh3 از نظر این ابزار گوگل هم یک سایت غیر ریسپانسیو است و با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ نیست. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد موضوع شما در حال حاضر پاسخگو است و می تواند با تمام صفحه ها سازگار شود.

فرض کنید با طراحی یک سایت موبایل فرندلی، رتبه بهتری در گوگل به دست آورده‌اید، تجربه کاربران را بهبود بخشیده‌اید و در نهایت فروش بیشتری را تجربه کرده‌اید. قطعا چنین شرایطی بر هویت برند شما تاثیر می‌گذارد و آن را بهبود می‌بخشد. البته طراحی سایت مناسب به‌تنهایی نمی‌تواند برند شما را سر زبان‌ها بیندازد اما قطعا برای بهبود هویت برند لازم است. Think with Google Test My Site یکی از جدیدترین ابزارهای گوگل است که به‌صورت اختصاصی برای تست موبایل فرندلی بودن سایت‌ها توسعه یافته است. گوگل به سایت‌هایی که موبایل فرندلی هستند، رتبه بهتری در نتایج جستجو اختصاص می‌دهد، چرا که تجربه کاربران موبایل برای آن اهمیت زیادی دارد.

موبایل فرندلی (Mobile Friendly)  به معنای ارائه تجربه کاربری بهینه و دوستانه برای کاربران دستگاه‌های موبایل است. سایتی که به‌سختی در گوشی‌های همراه قابل بررسی است و نمی‌توان با آن کار کرد، کاربران کمتری را در خود نگه می‌دارد. در مقابل، کاربران با سایت‌های موبایل فرندلی راحت‌تر هستند و تعامل بهتری با آن‌ها برقرار می‌کنند. سایت‌های سازگار با تلفن همراه و تبلت، برای تعامل لمسی و صفحات کوچک‌تر نسبت به لپ‌تاپ طراحی شده‌اند و از این جهت تجربه بهتری به مخاطب می‌دهند. همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، سایت‌های موبایل فرندلی با گوشی‌های هوشمند دوست هستند!

این زمانی بود که تاثیر الگوریتم موبایل گدون گوگل برای صاحبان کسب وکارهای آنلاین جدی تر شد و همه به اهمیت این الگلوریتم جدید در نتیجه سئو سایت پی بردند. در یک سایت Mobile Friendly ، کاربران باید بتوانند به‌راحتی و بدون نیاز به زوم کردن یا تغییرات پیچیده در صفحه، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. گوگل با معرفی الگوریتم Mobilegeddon در سال ۲۰۱۵ به سایت‌هایی که برای موبایل بهینه شده‌اند اولویت داد. جهت‌یابی یا «Navigation» یکی از عناصر کلیدی در بهبود تجربه کاربران موبایل است. استفاده از منوی همبرگری نیز یک راه‌حل کارآمد است، چرا که این منو فضای کمتری در صفحه اشغال می‌کند و در عین حال به کاربران اجازه می‌دهد به تمام بخش‌های سایت دسترسی داشته باشند.

این به آنها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا صفحه شما با جستجوی آنها مرتبط است یا خیر. اگر توضیحات متا کوتاه و توصیفی داشته باشید، کاربران موبایل بیشتری را مجبور خواهید کرد که روی سایت شما کلیک کنند. اگر استفاده از مسیریابی شما بسیار چالش برانگیز باشد، کاربران ناامید شده و سایت شما را ترک خواهند کرد. برای اطمینان از ایجاد یک محیط مثبت برای مخاطبان خود، ناوبری سازگار با موبایل ایجاد کنید. سپس با استفاده از این داده ها صفحات وب سایت را به شکلی تنظیم می کند تا نسخه های مختلف صفحات سایت شما بر اساس آنچه کاربران به دنبال آن هستند و دستگاهی که با آن جستجو می کنند، نمایش داده شوند. به غیر از تست موبایل فرندلی بودن صفحات سایت، به شما توصیه میکنیم به نکاتی که گوگل تحت عنوان اصول طراحی وبسایت برای موبایل بیان کرده نیز توجه کنید.

طراحی ریسپانسیو حول تشخیص اندازه صفحه نمایش بازدیدکننده و سپس تغییر دادن فاصله، اندازه تصاویر و غیره به صورت پویا برای تناسب صفحه سایت با دستگاه کاربر تمرکز دارد. وب‌سایت‌هایی که برای کاربران دسک‌تاپ طراحی شده‌اند با کلیک ماوس راحت‌تر حرکت می‌کنند، نه با کشیدن انگشت، ضربه زدن و لمس کردن. هیچ موس روی گوشی هوشمند وجود ندارد، بنابراین باید به کاربران تلفن همراه راهی برای پیمایش با استفاده از کنترل‌های لمسی بدهید. از 21 آوریل 2015، گوگل شروع به اولویت دادن به سایت‌های بهینه شده برای تلفن همراه در نتایج جستجوی تلفن همراه کرد. اگر حتی بخش کوچکی از مخاطبین هدف شما از  تلفن همراه استفاده می‌کنند، این مورد می‌تواند برای تجارت آنلاین شما بسیار مهم باشد. در نهایت، هرچه بتوانید تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان تلفن همراه خود فراهم کنید، شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتری جدید خواهید داشت.

گوگل آنالیتیکس گنجینه ای از داده های مفید را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تطبیق وب سایت خود با نیازهای بازدیدکنندگانتان استفاده کنید. یک سئو کار معمولا با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس، بررسی می کند که چه عبارات جستجویی افراد را به سایت شما می آورند و از چه پلتفرمی. استفاده از هر 3 این ابزارها رایگان و ساده است، بنابراین برای بررسی سازگاری با موبایل وقت بگذارید. هدف ما در نکسیلا این است که با ایجاد حضور برجسته برند شما در فضای آنلاین، بازاریابی دیجیتال را به یک فرصت بزرگ برای رشد و پیشرفت تبدیل کنیم. ما به دقت به نیازها و اهداف شما گوش می‌دهیم و سپس با طراحی و اجرای استراتژی‌های منحصر به فرد، شما را در مسیر بهبود قابلیت رقابتی، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید همراهی می‌کنیم. ۵- برای مشاهده بهینه کاربر هیچ ریدایرکشنی نیاز نیست که این موضوع باعث کاهش زمان بارگذاری می گردد.

خوشبختانه، گوگل یک راهنمای شروع عالی برای کمک به بهبود سایت تلفن همراه خود دارد. به‌علاوه، آنها همچنین یک ابتکار تجربه صفحه را راه‌اندازی کرده‌اند که به شما معیارهایی می‌دهد – به اصطلاح Core Web Vitals – در مورد اینکه انسان‌ها و ماشین‌ها چگونه عملکرد سایت شما را درک می‌کنند. بنابراین، از این معیارها استفاده کنید تا به شما کمک کند هنگام بهبود سایت تلفن همراه خود، بر روی چه چیزی تمرکز کنید. اگر می خواهید از پنجره های پاپ آپ در سایت خود استفاده کنید، مراقب نحوه استفاده از آنها باشید. شما نباید از پنجره های بازشو زیاد در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید زیرا می تواند کاربران را از سایت دور کند. از آنها به مقدار کم و در قسمت هایی از صفحه خود استفاده کنید که پاپ آپ بیشتر اهمیت دارد و اطلاعات مهم را پوشش نمی دهد.

در این شبیه ساز می توانید صفحه مورد تست را به صورت موبایل یا تبلت افقی و یا عمودی تست کنید. در صورتی که تست های شبیه ساز موبایل گوگل کروم با موفقیت انجام شد، نوبت تست موبایل فرندلی بودن صفحات سایت مورد نظرتان توسط ابزار گوگل است. Google Mobile-Friendly Test یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای رایگان برای بررسی موبایل‌پسند بودن سایت است. این ابزار توسط گوگل ارائه شده و به‌صورت تخصصی به بررسی سازگاری سایت‌ها با گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است. در حالی که اگر این کار به خوبی انجام شود منجر به یک تجربه کاربری خوب می شود، هر چه از تغییر مسیرهای بیشتری استفاده کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/