جوراب واریس: نحوه عملکرد، انتخاب، پوشیدن و نگهداری جوراب واریس – کلینیک درمان واریس

این سبک از جوراب ها مخصوص کفش های اسپرت و راحتی است و تا زیر قوزک پا را پوشش می دهد و برای فصول گرم سال مناسب بوده و کمتر عرق می کند. واریس چیزی نیست که خودبهخود از بین برود؛ اما میتوانید با تغییراتی در سبک زندگی، علائم دردناک و ناراحتکنندهٔ خود را تسکین دهید تا به پزشک مراجعه کنید. ضخامت مناسب کف جوراب علاوه بر کاهش فشار بر پا، موجب افزایش طول عمر جوراب و دیرتر پار شدن آن نیز می گردد پس یک جوراب انتخاب نمایید که در قسمت کفی به ویژه بخش های پاشنه و پنجه دارای ضخامت مناسبی بوده و فشار کمتری به پا وارد آورد. دلیل آن اینست که پای آنها در شب سرد میشود. آنندراج، محمد پادشاه، به کوشش محمد دبیرسیاقی، تهران، 1363 ش؛ احمدپناهی سمنانی، محمد، آداب و رسوم مردم سمنان، تهران، 1374 ش؛ اُرسل، ارنست، سفرنامه، ترجمۀ علیاصغر سعیدی، تهران، 1353 ش؛ همو، سفرنامۀ قفقاز و ایران، ترجمۀ علیاصغر سعیدی، تهران، 1382 ش؛ اطیابی، اعظم، «بررسی بخشی از خردهفرهنگ بازاریان»، فرهنگ مردم، تهران، 1386 ش، شم 21-22؛ اعظم واقفی، حسین، میراث فرهنگی نطنز، تهران، 1374 ش؛ افندی بایزیدی، محمود، آداب و رسوم کردان، به کوشش الکساندر ژابا، ترجمۀ عزیز محمدپور داشبندی، تهران، 1369 ش؛ امیدی، ناهید، دیده و دل و دست، مشهد، 1382 ش؛ انجوی شیرازی، ابوالقاسم، جشنها و آداب و معتقدات زمستان، تهران، 1352 ش؛ ایازی، برهان، آیینۀ سنندج، تهران، 1371 ش؛ بازن، مارسل و دیگران، گیلان و آذربایجان شرقی، ترجمۀ مظفرامین فرشچیان، تهران، 1365 ش؛ برهان قاطع؛ بقیعی، غلامحسین، مشاغل قدیم، مشهد، 1384 ش؛ پایندۀ لنگرودی، محمود، آیینها و باورداشتهای گیل و دیلم، تهران، 1355 ش؛ پرتوی آملی، مهدی، فرهنگ عوام آمل، تهران، 1358 ش؛ پناهی، عباس، دهستان جنت رودبار رامسر، قم، 1389 ش؛ پورکریم، هوشنگ، الاشت، تهران، وزارت فرهنگ و هنر؛ جانباللٰهی، محمدسعید، چهل گفتار در مردمشناسی میبد، تهران، 1385 ش، دفتر دوم و سوم؛ جعفری دوآبسری، محمدعلی، فرهنگ عامۀ رودبار، رشت، 1388 ش؛ جهانگیری، علیاصغر، کندلوس، تهران، 1367 ش؛ جهانی برزکی، زهرا، برزک، نگین کوهستان، کاشان، 1385 ش؛ حاج سیاح، محمدعلی، خاطرات، به کوشش حمید سیاح و سیفالله گلکار، تهران، 1356 ش؛ حاج سید جوادی، حسن، «صنایع دستی گیلان»، کتاب گیلان، به کوشش ابراهیم اصلاح عربانی، تهران، 1374 ش، ج 3؛ حبیش تفلیسی، کامل التعبیر، تهران، 1326 ش؛ حدود العالم، به کوشش منوچهر ستوده، تهران، 1340 ش؛ حمیدی، علیاکبر، مردمنگاری الموت، تهران، 1384 ش؛ خسروی، عبدالعلی، فرهنگ بختیاری، تهران، 1368 ش؛ خلج، حسین، «آیین زناشویی در آینهورزان»، فرهنگ عامه، به کوشش صادقکیا، تهران، 1341 ش، شم 2؛ خلعتبری لیماکی، مصطفى، فرهنگ مردم تنکابن، تهران، 1387 ش؛ دانای علمی، جهانگیر، فرهنگ عامۀ مردم تنکابن، تهران، 1389 ش؛ ذکاء، یحیى، لباس زنان ایران، تهران، 1336 ش؛ ذوالفقاری، حسن، فرهنگ بزرگ ضربالمثلهای فارسی، تهران، 1388 ش؛ رابینو، ی.

در آن زمان مردم از پوست و موی حیوانات و یا الیاف طبیعی اقدام به بافت یا دوخت جوراب میکردند و به دلیل عدم وجود کش آنها را با بند میبستند و روی پا محکم میکردند. تمام روز روی صندلی و مقابل میز نشستن باعث کمردرد و جمعشدن مایعات در پاها میشود. برای تسکین این احساس آزاردهنده، بهمحض اینکه به خانه برگشتید پاها را روی دیوار بگذارید. چند برگ از کلمبرگ را در فریزر بگذارید و آنها را دور پاهایتان بپیچید و این کار را ادامه دهید تا احساس بهتری پیدا کنید. سیگار را کنار بگذارید. افراد سیگاری نسبت به آنهایی که سیگار نمیکشند رگهای ضعیفتری دارند که سبب کاهش جریان خون میشود. خوب هم بزنید و نوشیدنی به دست آمده را دو بار در روز بخورید تا تبتان پایین بیاید. نارسایی وریدی در صورت درمان نشدن میتواند موجب واریس و دیگر بیماریهای بالقوه وریدی شود. در صورت نیاز میتوانید این کار را به یک فرد حرفهای بسپارید. بیخطرترین راه برای اینکه کودکان و نوزادان راحتتر به خواب بروند این است که حمامی گرم و لذتبخش را در برنامه پیش از خواب آنها بگنجانیم و پس از حمام نیز از جورابهایی که از قبل گرم کردهایم برای گرمنگهداشتن پاهای آنها استفاده کنیم.

جورابهای بدون دید پاهای شما را از آسیب محافظت میکنند. هرچند جین تنگ و چسبان، ظاهری جذابتر به شما میدهد اما اگر در پاهایتان احساس سنگینی میکنید، پوشیدن لباس تنگ انتخاب خوبی نیست. هرچند لباس تنگ میتواند تورم را بدتر کند؛ اما پوشیدن جوراب واریس میتواند تورم را کاهش داده و جلوی جمعشدن خون در پاها را بگیرد. ضخامت کف جوراب نیز اهمیت زیادی در کیفیت آن دارد. صبح، ترکیب را صاف کنید و کمکم آن را بنوشید. این احساس ناخوشایند در پاها میتواند بیقرارتان کند اما راهکارهایی برای تسکین آن وجود دارد. احساس سنگینی در پاها میتواند ناشی از خون اضافی در پاهایتان باشد که نمیتواند بهدرستی گردش کند. اگر بعد از پوشیدن جوراب احساس میکنید که پاهایتان خیلی تحت فشار قرار دارد شما سایز اشتباه را پوشیده اید و بهتر است سایز مناسب خودتان را پیدا کنید. پیش از هر چیز مشخص کنید که چه سایزی برای شما مناسب است. فاکتورهایی وجود دارند که میتوانند شما را در معرض نارسایی وریدی، واریس و دیگر مشکلات وریدی قرار دهند. مشکلات مربوط به گردش خون بیشتر در قسمتهای پایین بدن احساس میشوند زیرا این قسمت از بدن باید با جاذبه زمین مقابل کند تا خون مسیر طولانی به سمت قلب را بتواند بالا بیاید.

رگها آسیبدیده یا پاره میشوند و نمیتوانند خون را آنطور که باید به قلب بفرستند و ازاینرو باعث احساس سنگینی در پاها میشوند. لباس چسبان، رگها را فشرده کرده و جریان خون را محدود میکند و اجازه نمیدهد خون بهخوبی به سمت قلب برگردد. مرتباً ورزش کنید. ورزش روزانه به بدن اجازه میدهد پمپاژ خون با موفقیت انجام شود. حتماً به طور مرتب ورزش کنید، در طول روز تحرک بدنی داشته باشید و وزنتان را کنترل کنید تا ریسکفاکتورهای ابتلا به مشکلات وریدی را حذف کنید. وریدها در این گروه بزرگ و طنابی شکل شده اند و توصیه می شود از جوراب واریس کلاس فشار 2 استفاده شود. پوشیدن جوراب ساق بلند که فشار ملایمی برای فشرده کردن پاها ایجاد می کند و جریان خون را برای بازگشت تشویق می کند. می دانیم که پوشیدن جورابهای بسیار روشن و رنگارنگ در حال حاضر عادی و متداول شده است. جوراب در آنها میتواند از خراشیدگی، ساییدگی و بریدگی تاحدی جلوگیری و محافظت به عمل آورد. شناکردن احساس سبُکی دلچسبی به شما میدهد. شما ممکن است نیاز داشته باشید که هر لنگه جوراب یا حتی یکی از لنگه های را استفاده کنید. جوراب های حرارتی معمولا با موادی ساخته میشوند که عایق تر و محافظ تر از دیگر پاپوش ها باشند.